Més de 300 persones segueixen en línia les taules rodones de la segona edició del Musicom

Les estratègies en l’ús de les xarxes socials, l’evolució del sector i els nous reptes de la comunicació musical centren el debat de les taules rodones

The Tyets, Dàmaris Gelabert i Sara Roy, moderats per la periodista Núria Martínez a la primera taula rodona del Musicom 2021.

El Musicom, les jornades sobre la comunicació del sector musical a Catalunya, ha culminat la seva 2a edició amb més de 300 connexions a les diferents taules rodones que han vertebrat el programa d’enguany. 

Les jornades, organitzades per Viasona i l’Associació Catosfera, s’han desenvolupat en línia els dies 14, 15 i 16 de desembre i han constat de tres taules rodones d’una hora de durada cada una amb la participació d’artistes, professionals de la comunicació i periodistes musicals. L’eix central dels debats ha estat l’ús de les xarxes socials en l’estratègia comunicativa del panorama musical català. Els ponents han parlat de quin ús personal i professional fan de cada xarxa, han repassat l’evolució de la comunicació musical i els canvis que ha suposat l’entrada de noves eines i han reflexionat al voltant de l’ús correcte d’aquestes, del temps que s’hi hauria de destinar i de com fer contingut atractiu per l’audiència. 

La primera sessió la van protagonitzar artistes reconeguts del panorama musical català: Dàmaris Gelabert, The Tyets i Sara Roy, moderats per la periodista Núria Martínez. Els cantants van explicar el compromís i la dedicació que exigeix ser actiu a les xarxes, com aquestes van ser un element clau durant el confinament i l’oportunitat que suposa poder tenir contacte directe amb l’audiència i el públic mitjançant els perfils de les xarxes socials.  

El segon dia el debat va girar entorn de les estratègies comunicatives que permeten les xarxes i com aquestes suposen un element central en els plans de difusió i comunicació de la indústria. Els ponents van ser la responsable de comunicació digital d’U98, Montse Carré; el membre de l’equip de comunicació digital i producció de Sun music, Joel Fortuny, i el cofundador de la Tornada i Concerts a Cegues, Pau Planas, moderats pel periodista Joan Bernà, de Viasona. 

A l’última taula rodona es va reflexionar sobre l’ús que els periodistes han de fer de les xarxes socials, quina és la millor manera de fer difusió de les peces periodístiques i de com ha evolucionat la professió amb l’arribada de les noves tecnologies. De la mà de la directora de Ràdio Primavera Sound, Marta Salicrú; el crític musical i col·laborador d’El Periódico, Jordi Bianciotto, i el periodista musical de Catalunya Ràdio, Blai Marsé, moderats per la cap de continguts i premsa de Taller de Músics, Maria Fuster

Les taules rodones es poden recuperar en línia a través del canal de Youtube de Viasona i de la web oficial de les jornades: 2021.musicom.cat. 

Ho organitza:

Associació Catosfera
Associació Catosfera
Viasona
Viasona

Amb el suport de:

Generalitat de Catalunaya
Generalitat de Catalunya
AMIC
AMIC

Membre de:

Cens d'entitats de foment de la llengua catalana
Cens d'entitats de foment de la llengua catalana